Jan Batelaan voorgedragen als VVD Wethouder Midden-Drenthe

Na het vertrek van Anique Snijders ontstond er een vacature die door de VVD breed is uitgezet. Op basis van de profielschets en de gevoerde gesprekken heeft de vertrouwenscommissie een unanieme voordracht gedaan.

Fractievoorzitter Arjan van Gelderen: “Wij hebben gezocht naar iemand met politieke en bestuurlijke ervaring, kennis van de regio en de mogelijkheid om op korte termijn te beginnen. Als Fractie zijn wij dan ook blij dat de VVD-er Jan Batelaan, die geboren en getogen is in Smilde, voorgedragen kan worden aan de gemeenteraad van Midden-Drenthe als nieuwe wethouder".

“Jan Batelaan, 45 jaar oud en woonachtig in Zuidbroek, voldoet overtuigend aan de profielschets, is bekend met huidige portefeuille en met zijn ervaring is hij een mooie aanvulling in het College van Midden-Drenthe”. Batelaan, is eerder (2010 – 2015) wethouder geweest in Menterwolde en heeft veel verschillende zaken in portefeuille gehad. Momenteel zit hij in zijn tweede termijn als Dagelijks Bestuurder bij Waterschap Hunze en Aa’s.

De VVD Midden-Drenthe heeft er alle vertrouwen in dat de voordracht van Jan Batelaan positief bekrachtigd zal worden door de Raad. Voor de pers: voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met de fractievoorzitter van de VVD Midden-Drenthe Arjan Van Gelderen (06 – 555 65 826)