Kandidaten enthousiast over plannen Apple museum.

Initiatieven van vrijwilligers die ook nog eens goed zijn voor Midden-Drenthe, daar houdt de VVD van.  Door de recente ontwikkelingen rond de huisvesting van het Apple-museum hebben de kandidaten van de VVD de stichting achter het Apple-museum opgezocht om bijgepraat te worden.

Het bestuur van de stichting was blij met de aandacht vanuit de politiek. “We zijn in overleg met een ambtenaar om ons te gaan vestigen in Westerbork. Daarvoor hebben we een plan ter onderbouwing ingediend. De eerste jaren een financiële bijdrage om op te starten, daarna kunnen we onze broek naar verwachting zelf ophouden.” Aldus bestuurslid Izaäk  Buwalda van de stichting.

Waar kun je meer bezoekers krijgen, hoe kun je je tentoonstelling zo aantrekkelijk mogelijk maken en hoe houd je aantal vrijwilligers op niveau. De kandidaten hadden hier wel tips voor. “Jongeren zijn tegenwoordig zoveel bezig met iPads en andere Apple producten dat ze vast ook wel (maatschappelijke) stages of vrijwilligerswerk willen doen in het museum” aldus Marie-Cecile Hatzmann.

Na het bezoek aan het huidige museum in Orvelte zijn de kandidaten gaan kijken op de locatie in Westerbork. Een ruimte midden in het dorp, een gezamenlijke ingang met het knipselmuseum en goed bereikbaar, kortom een prachtige plek om een uniek museum te huisvesten.

Wat de VVD betreft krijgt de stichting die financiële steun in de rug om op te starten waarna het aan het museum zelf is het mooi, aantrekkelijk en rendabel te maken. Met de woorden “Midden-Drenthe heeft een uniek museum die zeker toeristen naar Westerbork zal trekken.” rondt lijsttrekker Anique Snijders het bezoek af.