Arjan Van Gelderen lijsttrekker gemeenteraadsverkiezingen 2022

Afgelopen weekend (27 november) hebben de leden van de VVD Midden-Drenthe tijdens een alv de kandidatenlijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 vastgesteld.

De lijsttrekkers-rol voor de VVD gaat huidig fractievoorzitter Arjan van Gelderen uit Beilen (Makkum) vervullen. Hij heeft de afgelopen periode ruime ervaring in de gemeenteraad opgebouwd en kent de gemeente goed doordat hij geboren en getogen is in Westerbork. In het dagelijks leven is hij manager financiën binnen de Rijksoverheid. Eerder heeft Arjan ook in het bedrijfsleven en de zorgsector gewerkt.

De plaatsen 2 t/m 5 worden gevuld door enthousiaste kandidaten met een mooie man-vrouw verdeling. Variërend in leeftijd en een mooie afwisseling van kandidaten met ervaring en nieuwe ambitieuze VVD-ers.

Huidig commissielid Veronique Roerink uit Beilen (Klatering) is voor de komende periode beschikbaar als raadslid op plek 2. Veronique is een hippisch ondernemer met een eigen dressuurstal en heeft de afgelopen 4 jaar als commissielid ervaring opgedaan. Op plek 3 staat een bekend gezicht, Henk de Weerd, agrarisch ondernemer uit Drijber. Hij heeft ruime ervaring binnen de politiek in Midden-Drenthe; meerdere periodes als raadslid en onder andere als voorzitter van de commissie Algemeen Bestuur. Op nummer 4 staat een nieuw gezicht: Daniëlle Pors uit Beilen (Smalbroek). Daniëlle is vanuit haar eerdere rol als fractiemedewerkster bekend met de VVD en de politiek. Van oorsprong is Daniëlle dierenarts, maar tegenwoordig actief als jurist. Op nummer 5 staat Jos Brunninkhuis uit Beilen. Jos heeft een agrarische achtergrond en is tegenwoordig manager bij VolkerWessels Telecom.

De VVD Midden-Drenthe heeft op dit moment 4 zetels in de gemeenteraad. De ambitieuze campagne commissie streeft naar behoud van onze zetels bij de komende verkiezingen. VVD: Volop voor Midden Drenthe!

1 Arjan van Gelderen

8. Carlijn Alting